2007 september Curacao

2 april 2020 - Amsterdam, Nederland

Vrijdag 28 september 2007

Vandaag is het eindelijk zo ver en kan ons snorkelavontuur in Curaçao beginnen. Ed komt ons om 07.30 uur ophalen. Hij werkt vandaag in Amsterdam en dat komt dus heel goed uit. Het regent dat het giet. Op de A4 is een korte file. We komen om 08.15 uur op Schiphol aan en sluiten aan in de rij om in te checken. Ook deze keer duurt dit bijna een uur. Na de douane shoppen we wat en pinnen we nog wat geld, want dat is gisteren in alle hectiek niet gebeurd. Om 11.00 uur kunnen we instappen en inmiddels is het opgehouden met regenen. Wel is het zwaarbewolkt en dat is jammer want ik zit bij het raam en zie dus helemaal niets.

De vlucht gaat behoorlijk snel en dat komt vooral omdat ik al drie dagen de krant niet heb gelezen en mij heb voorgenomen deze van A tot Z te lezen. Ik doe daar dan ook een paar uur over. We moeten een tussenlanding maken op Aruba en gelukkig is het hier niet bewolkt zodat we een prachtig uitzicht hebben op het mooie eiland. We arriveren daar om 21.30 uur Nederlandse tijd (plaatselijke tijd is 15.30 uur). Veel mensen gaan hier van boord en weer andere stappen in om straks weer met dit toestel naar Amsterdam terug te vliegen.

We staan een klein uurtje stil en vliegen dan in een kwartiertje naar Curaçao . Om 16.50 uur plaatselijke tijd landen we. Als we de slurf instappen komt ons de vochtige warmte al tegemoet. We gaan door de douane en als we bij de bagageband komen, nadat we ook nog Antilliaanse guldens hebben gepind, zijn onze koffers er ook al. Sterker nog, het waren de twee laatste koffers.

We melden ons bij de hostess buiten in de warmte. Gelukkig kunnen we in de schaduw op de rest van de reizigers wachten. Er staat een lekker briesje en zo is het goed vol te houden. Om 17.45 uur vertrekken we met de bus naar ons resort Livingstone in de Jan Thielbaai. De bus zit vol en we stoppen onderweg maar een keer bij Lions Dive Hotel om passagiers af te zetten. We arriveren om 18.45 uur op plaats van bestemming en checken in.

Het is inmiddels pikkedonker en dat is echt balen. Je kan je dan totaal niet oriënteren. Het is veel prettiger om je tijdelijk verblijf direct bij daglicht te zien. Maar helaas het is niet anders. Een auto brengt ons na drie kwartier met onze bagage naar onze bungalow en dat ziet er fantastisch uit. Een grote woonkamer met keuken, slaapkamer en een prachtige badkamer.Ook hebben we een groot terras met tuinmeubilair.Het was maar twee minuten lopen geweest en als we dat hadden geweten, hadden we niet op de auto gewacht.

We pakken onze koffers uit en richten zo goed en zo kwaad als mogelijk de klerenkast en de keukenkastjes in. Daarna gaan we naar de bar om wat te drinken en een broodje te eten. Vrijdagavond schijnt het op heel Curaçao van 19.00 tot 20.00 uur Happy Hour te zijn. Het is dan ook behoorlijk druk aan de bar waar een band staat te spelen. We blijven tot 21.15 uur zitten op het geweldige terras onder begeleiding van live Music. Echt fantastisch.

Daarna gaan we weer terug naar ons onderkomen en duiken na het douchen onmiddellijk ons bed in. Het is bloedheet in de kamer en Chris wil vanwege de herrie de airco niet aan, dus zet ik het raam wagenwijd open. Ondanks de hitte vallen we vrij snel in slaap, maar om 01.15 uur wordt er op het raam getikt van de slaapkamer. Het schijnt een bewaker te zijn die ons verzoekt het raam te sluiten. Dan toch maar de airco aan. We vallen weer in slaap totdat om 03.10 uur een soort kleine sirene afgaat in onze woonkamer. Chris gaat kijken en weer staan er (nu twee) bewakers in ons huis. Chris stapt op ze af om te vragen wat er aan de hand is en ik roep vanuit de slaapkamer naar Chris of het wel bewakers zijn. Je weet tegenwoordig maar nooit.. Maar het zijn echte bewakers en zij constateerden dat onze voordeur openstond. Hoe dat nou mogelijk is zal altijd wel een mysterie blijven. Er is niets verdwenen uit onze kamer, mijn tas met alle belangrijke documenten en geld stond gewoon op tafel. Je moet er niet aan denken dat die tas gepikt zou zijn. Na dit avontuur vallen we toch weer in slaap, maar om 06.05 uur ben ik al weer klaarwakker en is het al bijna licht.

Zaterdag 29 september

Ik ga mijn bed uit en reorganiseer de boel. De wekker staat om 07.30 uur, want om 08.30 uur hebben we onze welkomstbijeenkomst bij het strand in restaurant Zanzibar. Om 07.00 uur is Chris wakker, we douchen, drinken koffie en gaan dan naar de winkel bij de receptie voor broodjes, jus d’orange, boter en een krant. We ontbijten om 07.45 uur op ons terras en gaan dan naar de welkomstbijeenkomst op het Jan Thielstrand. We krijgen allerhande informatie en na een klein uurtje halen we onze auto op bij Budget Rent a Car. Dit verhuurbedrijf is op de parkeerplaats bij Zanzibar.

We krijgen een prachtige blauwe Toyota Yaris Sedan. We rijden direct door naar een grote supermarkt, Vreugdenhil. We rijden een minuutje of tien. We slaan allerlei dingen in en tanken op de terugweg, want de tank is bijna leeg.

Om 11.45 uur zijn we weer terug in de bungalow. We pakken de boodschappen uit, drinken wat en pakken dan de tas in om naar het Jan Thielstrand te gaan. Het is bloedheet. Gelukkig staat er een windje, want anders is het echt niet vol te houden in de zon. We nemen twee strandstoelen op het zandstrandje, vlak tegen de zee aan. We gaan eerst even zwemmen om af te koelen. Het water is heerlijk. Als we weer even hebben gelegen gaan we onze eerste snorkelsessie maken.

Wat zijn hier prachtige vissen. Door de stormen Dean en Felix is het koraal afgebroken en naar het strand gespoeld. Als we wat verder zwemmen zien we nog wel koraal. Geweldig gewoon. Om 13.30 uur gaan we naar Zanzibar om een broodje te eten. Het is heerlijk in de schaduw onder het afdak van het restaurant.

Later zwemmen en snorkelen we nog wat en om 16.30 uur gaan we met de auto met airco weer terug naar ons onderkomen. Dit is pas vakantie. Thuis drinken we wat en lezen de gratis Telegraaf. Chris brengt de handdoeken terug naar de receptie en komt met schone handdoeken weer terug. Heerlijk is dat. We hebben nu voor niets met vier grote badhanddoeken lopen zeulen.

Vanavond gaan we barbecueën. Chris gaat even liggen en ik lees heerlijk op mijn gemak de krant. Om 19.30 uur gaan we naar het restaurant van ons resort voor een overheerlijke barbecue. We eten kip, ribeye, ossenhaas, spareribs, salades, gepofte aardappels, stokbrood en als dessert tiramisu. We zitten tot 20.45 te eten en gaan dan weer terug naar onze bungalow. Chris neemt nog een wijntje, maar om 21.30 uur houden we het voor gezien en gaan hopelijk een rustigere nacht tegemoet dan gisteren.

Zondag 30 september 2007

We worden om 05.30 uur wakker, veel te vroeg natuurlijk. Gisteren gingen we er op tijd in dus we hebben evengoed een flinke ruk gemaakt. Chris slaapt weer verder en ik stuur de kinderen een sms. Om 06.25 uur ga ik mijn bed uit en ga dan heerlijk buiten op het terras zitten om mijn verslag te schrijven. Er staat weer een heerlijk windje op ons terras en dat is maar goed ook want het is alweer bloedheet.

Om 07.30 uur haalt Chris broodjes en om 09.00 uur hebben we ontbeten, afgewassen, gedoucht en de tassen ingepakt. Om 09.15 uur zijn we al bij Baya Beach voor een snorkelbezoek aan Tugboat. Dit bootje is in 1926 gezonken en helemaal begroeid met algen en koraal. De mooiste vissen zwemmen hier rond de boot. We zijn de eerste en kunnen op ons gemak een tijdje rondzwemmen en de boot goed bekijken.

Een uurtje later wordt het drukker en beslissen we om naar het Jan Thielstrand te gaan. Het strand hier is klein en er liggen heel veel stenen en het sterft er van de vliegjes. Op het Jan Thielstrand installeren we ons weer in heerlijke strandstoelen onder een van de vele parasols. Je houdt het in de zon echt niet uit hier op het strand en met het heerlijke windje merk je niet zo snel dat je verbrandt.

Het is nog heerlijk rustig, dat komt omdat het nog zo vroeg is. We zonnen, luieren, zwemmen en snorkelen. We zien een hele lange wit met paars en gele vis. Prachtig gewoon. We lunchen weer in Zanzibar en om 16.30 uur hebben we het wel weer gezien op het strand en gaan we terug naar de bungalow.

We drinken en lezen wat en spelen dan een potje dubbelpatience. Ja niets is ons te dol deze vakantie. Om 19.00 uur gaan we douchen. Vanavond eten we in Zanzibar. We gaan dit keer lopen. Het stelt niet zoveel voor, je bent er in vijf minuten. Overdag pakken we de auto, want in de hitte bepakt en bezakt teruglopen zien we niet zo zitten.

We hebben geen tafel gereserveerd en moeten even wachtenaan de bar. Al snel is er een tafel vrij. We krijgen stokbrood met kruidenboter. Allebei nemen we een pizza, maar deze zijn zo groot, die dingen krijgen we nooit op. Om 20.45 uur gaan we weer terug naar ons resort. We willen bij de receptie internetten. Je dient dan bij de receptie en kaart aan te schaffen, maar helaas is daar niemand meer aanwezig. Dan maar uitstellen tot morgen. We hebben het warm gekregen van het lopen. Chris gaat op het terras nog een wijntje drinken en ik ga in mijn bed onder de airco nog lekker lezen.

Maandag 1 oktober 2007

Vanochtend was ik om 06.15 uur wakker en ben lekker buiten gaan lezen. Een kwartier later werd Chris ook wakker en om 07.30 uur haalt hij broodjes en twee kranten. (zondag en maandag). De Telegraaf wordt hier op Curaçao gedrukt en dat is natuurlijk ideaal. We blijven zo op de hoogte van de toestand in de wereld. We ontbijten heerlijk op het terras en lezen de kranten tot 08.30 uur. Daarna gaan we douchen en internetten.

Om 09.30 uur gaan we naar Willemstad, de hoofdstad van Curaçao. We vinden zowaar heel snel de parkeerplaats die onze hostess ons had verteld . We parkeren de auto en met de plattegrond in ons hand verkennen we deze stad. Eerst bekijken we Punda met zijn gezellige winkeltjes. We hebben prachtig uitzicht op de Julianabrug. Deze is 55 meter hoog en 456 meter lang.

Een prachtig gezicht. We steken de pondjesbrug over naar Otrabanda. Het is ontzettend warm en het water gutst van ons af.

We lopen door Otrabanda en vinden het hier toch wat onguur en we besluiten terug te lopen naar de brug. Op het plein nemen we een heerlijke fruitshake, maar ook hier koelen we niet van af. Het gaat allemaal op z’n elfendertigst maar de shakes zijn heerlijk. Op het moment dat we weer voor de pontjesbrug staan, gaat deze open. Leuk om te zien. We wachten een minuut of vijf en kunnen dan weer oversteken via de brug.

We lopen weer in Punda en op een moment zien we een optocht vanpolitieagenten. Het blijkt de opening van de politie Koninkrijksspelen te zijn. Echt gedisciplineerd gaat het allemaal. En dat met de extreme warmte. We benijden de sporters niet.

We zijn inmiddels weer bij de auto beland en rijden naar Sea Aquarium waar we om 14.00 uur een afspraak hebben voor de Dolphin Encounter. We lopen nadat we ons hebben gemeld door het park en zien dolfijnen, zeeleeuwen, pelikanen en flamingo’s’. Ook zien we de bakken met haaien. Later wordt er een dolfijnenshow gegeven. Maar de dolfijnen hebben er vandaag echt geen zin in. Er gebeurt helemaal niets en wij vinden het allemaal wel best. Op zich is het al vreselijk dat die arme beesten kunstjes moeten leren en dan deze op commando moeten uitvoeren.

We gaan de het bassin voor de Encounter en krijgen eerst een briefing met wat je wel en niet mag doen. We staan met zes personen in het water op een treeplank. De trainer staat in het midden en op haar fluitsignaal komt Annie aangezwommen. We mogen de dolfijn aaien en deze komt tegen ons aanliggen. We zijn het toch heerlijke beesten. De trainer vertelt alles over de dolfijnen en na een klein half uurtje is het afgelopen en gaan we het water weer uit. Dit was echt helemaal super.

Om 15.00 uur verlaten we het park weer en gaan we nog een paar uurtjes naar ons eigen strand. Na een uurtje wordt het bewolkt en ik kan je niet zeggen hoe heerlijk dat is. Later gaan we weer naar onze bungalow om wat te drinken en te eten. Later gaan we douchen en om 20.00 uur gaan we naar Zanzibar voor ons diner. Het is daar een chaos. Alle tafels zijn bijna bezet. We hebben een tafel gereserveerd maar omdat het gas bijna op is kunnen ze ons niet garanderen dat er een maaltijd wordt geserveerd.

Gelukkig is dat wel het geval. We nemen vooraf carpaccio zodat de keuken wat meer tijd heeft voor ons hoofdgerecht. Op het strand is een bruiloft gaande en daar moeten zeker twintig man van voedsel worden voorzien Het ziet er allemaal geweldig gezellig uit.De hele avond is het al behoorlijk aan het rommelen en het weerlicht voortdurend. Het is windstil en we vermoeden dat het stilte voor de storm is. We verwachten elk moment een tropische regenbui, maar dat komt uiteindelijk niet. Als we om 22.00 uur weer teruglopen waait het heerlijk en zien we onwijs veel sterren aan de wolkenloze hemel.

Op het resort zien we de bewakers aan alle deuren en ramen voelen of deze wel op slot zijn. Het schijnt toch nodig te zijn denken we. We drinken nog wat en kijken tv. en gaan om 22.45 uur slapen.

Dinsdag 2 oktober 2007

Om 06.30 uur zijn we weer wakker en gaan we heerlijk op het terras lezen. Om 07.30 uur gaat Chris broodjes en een krant halen. Na het ontbijt kijken we naar de tv. naar Mooi weer de Leeuw en naar Studio Sport. Gelukkig kan Chris de voetbalwedstrijden van afgelopen zondag nog zien.

We douchen en gaan pas om 09.45 uur naar het strand. Het is alweer bloedheet, maar gelukkig is er ook weer een verkoelend windje en zodoende is het goed uit te houden in de zon. We snorkelen weer een aantal maal en nu heb ik het luchtbed opgeblazen om heerlijk te dobberen in de azuurblauwe zee.

Om 13.45 uur eten we weer een broodje bij Zanzibar waar we nu tot de vaste clientèle behoren. Het is een berengezellige tent. Na het eten nemen we een broodje vanvanmorgen in een plasticzakje mee het water in. Ook het fototoestel gaat mee. Als we op zee zijn haalt Chris het brood uit het zakje en verkruimeld het. Er komen ik weet niet hoeveel prachtige gekleurde vissen op af. We nemen de meest fantastische foto’s die later na het ontwikkelen in Nederland er niet zo mooi uit zien als de werkelijkheid.

Om 17.00 uur gaan we weer terug naar ons onderkomen. We drinken wat en kijken tv. Om 19.00 uur gaan we op ons gemakkie douchen en om 19.45 uur gaan we op het park eten. We zijn al snel klaar en omdat het er niet zo gezellig is als in Zanzibar zijn we al snel weer terug. Chris denkt dat er een voetbal wedstrijd is op tv. maar helaas is dat niet het geval. We hangen heerlijk voor de tv. en om 22.00 uur gaan we slapen.

Woensdag 3 oktober 2007

Om 07.00 uur zijn we weer wakker. Vandaag gaan we met de auto het eiland verkennen en alle mooie strandjes bezoeken. Na alle handelingen vertrekken we om 09.50 uur. Onze eerste stop is aan de bovenkant van het eiland, Boca Tabla aan de Oostkant. De zee knalt hier met een enorme vaart tegen de rotsen op en veroorzaakt een megafontein. Dit is echt machtig om te zien.

Ook bekijken we de Natural Bridge. Deze brug in zee is een tijd geleden ingestort, dus van de brug is niet veel meer over. Jammer.Het is niet te geloven hoe warm het hier is. Gelukkig staat er wind want anders was het niet te doen geweest.

We rijden weer verder naar Playa Kalki, een prachtig strand met een geweldige zee om te snorkelen. Dat doen we doen ook. Tussen twee snorkelsessies door eten we op het verhoogde terras aan het strand. Heel gezellig. Na de lunch snorkelen we nog een keer en zien hier dan ook weer andere vissen.

We hebben het fototoestel weer meegenomen en op een moment wenkt Chris mij. Vlakbij hem is een megagrote vis. Chris wil een foto nemen en dat beest komt echt heel dicht bij. We zien dat hij vreselijke tanden heeft en ik besluit weer naar het strand te zwemmen en daar te zien of ik weduwe ben geworden. Later blijkt dat alles goed is afgelopen. Chris heeft een foto van deze vis genomen. Het blijkt om een barracuda te gaan. We een knots van een beest zeg. We liggen nog een half uurtje op het strand om ons op te laten drogen en bezoeken dan het volgende prachtige stranden, Knip Beach,Playa Kenopa en Playa Jeremi. Dit zijn echt Bountystrandjes met spierwit zand en helderblauw water.

We rijden weer terug naar ons appartement en willen nog wat boodschappen doen bij Albert Heijn. Ja echt waar. Hier is een echte AH.In bijna geen enkele straat staat een bordje met de straatnaam. We zoeken ons rot en besluiten maar om terug te gaan naar ons resort. Echt balen. Om 16.00 uur zijn we weer terug. Ik barst van de hoofdpijn. Ik heb al drie hoofdpijnpoeders op maar vandaag helpen ze echt niet. We blijven heerlijk binnen om wat te lezen.

Later gaan we douchen en om 19.30 uur gaan we naar Zanzibar waar we uitgebreid gaan dineren. Chris neemt huisgerookte tonijn en vooraf pindasoep. Als dessert wil hij afsluiten met een Irish coffee, maar helaas is de whisky op. Dan maar Drambuie. Ik neem carpaccio en een maaltijdsalade met ossenhaaspuntjes en als dessert een dame blanche. Het is allemaal verrukkelijk . Gelukkig is het vanavond niet zo heet. Er staat een verkoelend briesje, echt heerlijk. Om 22.15 uur zijn we weer terug in het resort, kijken nog wat tv en gaan dan slapen.

Donderdag 4 oktober 2007

Het is alweer donderdag, de dagen vliegen hier voorbij. Om 07.15 uur zijn we alweer wakker en om 07.45 uur haalt Chris de broodjes en de krant. Na het dagelijkse ochtendritueel gaan we om 09.15 uur naar het strand. We relaxen heerlijk op het strand en op het luchtbed. Als ik uit het water kom zet ik het luchtbed tussen mijn ligstoel en de paal van de parasol. Maar helaas zit dar iets scherps aan die paal en is mijn luchtbed lek. Hier baal ik vreselijk van. Later blijkt dat het maar een klein gaatje is en deze gedicht kan worden met een heuse pleister. Jippie.

Als lunch nemen we een overheerlijke tosti bij Zanzibar en om 16.00 uur hebben we genoeg gerelaxt en gaan we weer terug naar ons huisje. Ik ga een uurtje bij het zwembad liggen en later mijn website bijwerken. Terug in ons huisje drinken we wat. lezen de krant en kijken tv.

Om 19.30 uur lopen we weer naar Zanzibar. Chris wil het menu vande dag T-bonesteak en heb trek in die verrukkelijke spareribs. Was van de week het gas op (later werden er nieuwe gasflessen bezorgd zodat we toch nog konden eten), nu doet de oven het niet meer. Dus onze gerechten gaan niet door. Chris neemt nu vooraf weer pindasoep en ik neem geen voorgerecht. En we kiezen allebei een pizza uit. Die weer in een andere oven die het wel doet worden gebakken. We balen allebei. De pizza is zo groot dat we ze niet op krijgen. We hadden ons ook zo op die andere gerechten verheugd. Maar ja volgende keer beter. Om 21.30 uur zijn we weer terug en hangen we nog wat voor de tv.

Vrijdag 5 oktober 2007

Om 07.00 uur zijn we al weer wakker en om 07.30 uur gaat Chris weer op pad voor broodjes en de krant. Die krijgen we vandaag voor de allerlaatste keer gratis. We eten weer zalig buiten op ons terras en onze huisduif komt gezellig mee-eten. Om 09.15 uur zitten we alweer op het strand. We snorkelen een paar keer en liggen heerlijk op het geplakte luchtbed in de lauwwarme zee. Om 13.00 uur gaan we weer lunchen en nu deed de kassa het weer niet. Het is echt een zooitje hier zo.

’s Middags om 16.00 uur gaan we weer terug, we drinken wat en kleden ons om. We gaan toch weer op zoek naar Albert Heijn. Met de kaart in de hand rijden we er zo naar toe. Typisch hoor je eigen vertrouwde AH in the Carribean. Het is net of je een Nederlandse AH bent ingestapt. Zelfde artikelen zelfde opstelling. Precies als bij ons. We nemen stokbroden met franse kaas, yoghurt, nootjes en snoep. Heel leuk allemaal. We wanen ons in Luilekkerland. Terwijl het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is. De prijzen zijn vergelijkbaar met die in Nederland.

’s Avonds eten we heerlijk ons stokbrood op het terras en kijken we naar Hollands Sport op de tv. Om 22.00 uur gaan we naar bed. ’s Nachts worden we wakker van het onweer. Het alarm van onze auto gaat telkens af, maar er is geen haan die dar naar kraait. Het schijnt gewoon te zijn hier.

Zaterdag 6 oktober 2007

Om 06.15 uur gaan we ons bed uit en op het terras naar de regen kijken. Deze komt met bakken de hemel uit. We zitten heerlijk op het afgekoelde terras. Voor de planten op Curaçao is dit weer natuurlijk geweldig. De hele dag zon en af en toe een fikse bui. Om 08.00 uur haalt Chris weer broodjes en tegen betaling de krant. We kunnen niet buiten eten want zelfs op het terras worden we nat van de regen. We ontbijten dus binnen.

Om 09.00 uur stappen we de auto in voor een rondje Spaanse Water. Het is heerlijk afgekoeld en het motregent nog steeds. Vanwege de regen zijn de meeste wegen volgestroomd met zand, het ziet er heel slordig uit. De weg ernaartoe is afgezet met een slagboom. We kunnen dus niet bij het Spaanse water komen en balen enorm. Er zal vast wel een andere route zijn, maar op de wegenkaart van ons is dit niet te vinden. We besluiten om naar Willemstad te gaan. Nu is het wat koeler dan van de week . We zetten de auto weer op dezelfde parkeerplaats en lopen van Punda naar Otrobanda. Ook nu nemen we weer bij de brug voor het Howard Johnson Hotel een overheerlijke aardbeienshake.

Op de terugweg gaan we bij Zanzibar lunchen. Daarna gaan we heerlijk relaxen bij het zwembad op ons resort. De zon laat zich niet zien en het is echt zalig buiten. Later in de middag gaan we weer naar ons terras en dan komt de zon ook weer tevoorschijn. We lezen op ons gemakkie de krant vanvandaag. ‘a Avonds gaan we weer barbecueën in het restaurant op het resort. We liggen vandaag bijtijds in bed, maar we hebben een onrustige nacht. we hebben ellende met de airco. Af en toe kreeg ik ijsklontjes in mijn bed gesmeten en deden we de airco uit, maar je kan dan echt niet slapen van de hitte. De airco ging tig keer aan en uit.

Zondag 7 oktober 2007

Om 07.00 uur gaat Chris het bed uit. Ik word pas na die vreselijke nacht om 08.00 uur wakker. Chris heeft dan de boodschappen al gedaan en ik kan direct gaan ontbijten. Wat gaat alles toch relaxt hier. Niets moet alles mag. We komen helemaal bij en hebben zoiets van, dit moeten we vaker doen.

Om 09.00 uur gaan we weer naar het strand. Omdat het vandaag zondag is, is het ontzettend druk. Op een moment wordt het weer bewolkt. We gaan weer snorkelen en zien weer andere vissen. We schieten we het laatste fototoestelletje vol. Later na het ontwikkelen blijkt dat de kwaliteit van de foto’s 0,0 is. Dat is erg jammer, want de vissen zijn echt prachtig van kleur.

Om 13.00 uur eten we weer een overheerlijke tosti bij Zanzibar. We gaan dit restaurant echt wel missen als we thuis weer aan de piepers moeten. Na de lunch breekt de zon weer door en wordt het weer bloedheet. Om 16.30 uur na veel te hebben gezwommen en gelezen gaan we weer terug naar ons huisje. We drinken nog wat en lezen de krant op ons gemakkie.

Om 20.00 uur gaan we voor de laatste maal deze vakantie naar Zanzibar. We nemen allebei vooraf carpaccio. Als hoofdgerecht neemt Chris tournedos en ik de overheerlijke spareribs. De serveersters bracht ons allebei een tournedos, dus ik moest nog even wachten op mijn maaltijd. Erg jammer. Chris is al bijna klaar met eten als mijn gerecht komt.Als dessert neemt Chris Irish coffee en ik tiramisu. Ik kan na dit alles geen pap meer zeggen. We zitten heel romantisch op het strand bij kaarslicht onder een palmboom. Om 22.00 uur lopen we op ons gemakkie terug naar het resort.

We kijken op tv naar De wereld draait door en om 23.00 uur gaan we slapen.

Maandag 8 oktober 2007

Vanochtend werden we om 07.15 uur wakker van het onweer. Het regent nog niet, maar als ik om 07.30 uur mijn bed uitga, giet het. Chris haalt om 08.00 uur broodjes en de krant. We doen lekker rustig aan op deze laatste dag van die heerlijke relaxte vakantie . Om 09.00 uur brengen we de auto weer terug naar Budget Rent a Car en als we daar van terugkomen pakken we de koffers in.

We gaan nog maar een naar het zwembad. Het is alweer een tijdje droog en de zon komt alweer door. Om 11.50 uur gaan we douchen en de koffers naar de receptie brengen. Ook wil ik nog wat foto’s op de website zetten. Maar helaas, mijn computerkaart was maar tot 09.10 uur geldig. Pech gehad dus. Thuis zal ik de site wel weer bijwerken.

We eten nog wat aan de bar en om 14.30 uur komt de bus ons ophalen. We rijden langs verschillende hotels om andere passagiers op te halen. Om 15.45 uur zijn we op the airport. We kunnen direct inchecken en we hebben nog net de laatste twee stoelen naast elkaar, waarvan een bij het raam. Ook nu heeft ons vliegtuig weer een tussenlanding gemaakt op Aruba en zijn er dus al stoelen toegewezen aan mensen die naar Amsterdam vliegen.

We gaan door de paspoortcontrole en dan is het van 16.15 uur tot 19.15 uur wachten tot we vertrekken. We eten nog een broodje op de luchthaven en om 18.30 uur kunnen we instappen. In de slurf moeten we aan een kant blijven staan en de bagage aan de andere kant vande slurf. Er kwam een drugshond aan die aan de tassen snuffelde en later aan ons. Lachen dan, zoiets hebben we nog nooit meegemaakt.

We vertrekken om 19.15 uur voor een vlucht van 8.45 uur. We kunnen allebei niet slapen. Ik zie het nog 06.45 uur(Nederlandse tijd, acht uur later)worden, maar dan val ik toch nog in slaap. Maar om 08.00 uur krijgen we ontbijt en dan zijn we weer klaarwakker. Het is nog steeds pikkedonker, dit is een rare gewaarwording en om 08.45 uur wordt het pas weer licht. Het is nu zwaarbewolkt. We landen weer op de Zwanenburgbaan en moeten dus weer een eeuwigheid taxiën. Balen dan. Ook nu worden we weer uitvoerig gecontroleerd op drugs. Maar uiteindelijk zijn we bij de koffers en bellen we Celeste die al onderweg is om ons op te halen van deze super relaxte snorkelvakantie.